måndag 22 augusti 2011

Den största händelsen sist!

Oj, det har varit en händelserik tid sedan sista inlägget! I helgen hade vi först en ganska skön lördag med lite matlagning och en perfekt avslutning när maken kom hem med ca 4 liter kantareller! Helt otroligt gott, och det var nog första gången jag kunde säga att jag åt mig mätt på kantareller!

I söndags bar det iväg till Liseberg - vi tog med Oliver, men lämnade Lukas hos mormor, innan vi plockade upp morbror som bor i Göteborg. Eftersom han växt flera centimeter sedan vi var där i våras så var han nu över 110 cm och fick alltså åka nästan allt, men vi trodde inte att han skulle våga. Väl där blev han i alla fall väldigt taggad och började med lilla bergbanan, och det slutade med att han åkte både flumride, kållerado och lisebergsbanan (2 ggr!!!) tillsammans med oss! Det kändes jättekonstigt (på ett bra sätt då) att han var så stor att vi kunde åka ihop på många saker, och vi hade fantastiskt kul! Vid ett par tillfällen delade vi lite på oss så vi vuxna kunde åka lite balder och kanonen, men det funkade ju bra det med.

Sedan kommer vi till den största händelsen av dem alla - idag gick Lukas! Äntligen fattade han mod och knatade helt enkelt iväg, stadig som bara den och han kan till och med resa sig utan att hålla i något! Han har gått ute, på gräset, på asfalt, i affären och hemma, snacka om att vända på en femöring! Sååååå skönt, och jag riktigt längtar tills i morgon när jag får se honom gå igen!!!

2 kommentarer :

  1. Anna i Mossahus =)22 augusti 2011 kl. 21:03

    Hehe, det tar en natt -har jag lärt mig=) Nu hoppas jag att språkandet ska komma över en natt också;)

    SvaraRadera