fredag 5 augusti 2011

Ett eget universum

Jag vet att forskare sedan ganska länge har jobbat med teorier om att det finns flera parallella universum, men det borde ju i ärlighetens namn inte vara så svårt att bevisa?!?! Jag menar, tänk när man sitter på jobbet, där finns det två alternativa universum bara där - ett där man har häcken full och tiden går så fort att man inte hinner med hälften av det man borde, och ett där det är ganska lugnt och tiden sniiiiiiiiglar sig fram i "herregud-är-det-fortfarande-10-minuter-till-frukostfikat"-tid.

Och så fritiden, även här är ju knappast tiden konstant. Gör något roligt och du önskar att det varade för evigt i stället för de 10 minuter det tog, städa och det tar ALDRIG slut... Dessutom måste ju tiden vara ljus-beroende, för varje kväll tänker jag att jag ska hinna göra en MASSA saker efter vi lagt barnen (vid ca 20-tiden), men *Poff* så är klockan minst nio och det enda man orkar göra är att masa sig upp i soffan.

Jaja, eftersom tiden knappast är ett ämne man kan förfina och förändra (i alla fall inte i nuläget) så sitter jag här en tidig morgon på jobbet och väntar på frukostkaffet...

Men - en oerhört bra nyhet (ja egentligen bara för mig själv, men skit samma, det är ju min blogg ;-) ) är att jag har gått ner 1 kg första veckan! Bara 4 kvar till mitt mål, eller 6 kg till drömmålet.... Nöjd! Bestämde däremot redan innan jag började att den här gången ska jag köra en mer långsiktig plan, dvs får jag spatt-ryck och bara MÅSTE smaka på något så gör jag det, i liten mängd. Skillnaden blir då att jag inte "ger upp" direkt om jag skulle fuska... Dessutom har jag bestämt sedan innan att morgondagens fest inte är en dag när jag kommer vara rabiat LCHF'are, fest har vi nån gång vartannat år och då får de ju vara fest!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar