torsdag 11 augusti 2011

Men jag är inte bitter...

Jädrans skitdag det har varit idag. Den började så fint med att de jäkla bussarna går på sommartidtabell, så när jag kom bort till busshållplats nr 1 så var det 17 minuter till nästa buss. Helvete. Bara till att börja traska... Lagom nere för den långa backen kom bussen, då hade jag väl knatat i sisådär 25 minuter eller så, så jag hoppade på. Sen måste jag ju byta buss, men SÅKLART var det 14 minuter till nästa buss kom, så jag gick. Och gick. Och gick.

Det var fuktigt, småregnigt och jag kände mig som ett klibbigt, argsint monster när jag kom fram till jobbet, typ en timme efter jag gick hemifrån. Det tar 12 (!) minuter med bil.

Åh, jag skulle kunna fylla hela bloggen med bara svordomar känner jag. Men skit samma, jag har i alla fall suttit på jobbet hela dagen och känt mig lipfärdig, asförbannad och allmänt tyckt synd om mig själv.

Inte den vackraste dagen i mitt liv. Men ibland är det bara nödvändigt.

Ha det så jävla bra, då.

1 kommentar :

  1. Stackare! Sånt är verkligen INTE kul, känner så igen mig...
    Hoppas idag blir en bättre dag - den börjar ju bra med soligt och lite varmare i alla fall!
    Kramar

    SvaraRadera