tisdag 23 augusti 2011

Mmmmmelon....

I någon form av posttraumatisk stress så har Lukas självklart vägrat gå något mer idag *slår sig för pannan*. Däremot har han kompenserat detta genom att vara ungefär 100 ggr mer frustrerad och gnällig (för IGÅR gick han ju minsann) för att han inte vågade idag.... Jaja, det tar kanske ett par dagar innan han vågar igen, men nu är det ju på G i alla fall...

Idag har Oliver gjort sin första dag på Solen - vår dagisavdelning för 5-åringarna - och han var väldigt stolt och glad! Känner redan lite lätt panik inför att han ska börja skolan nästa höst....

Annars går dagarna vääääldigt fort just nu, det är hysteriskt mycket att göra på jobbet så hela huvudet känns som en enda hopvispad marängsviss när man kommer hem - puh! På tal om marängsviss förresten (eller ja, egentligen inte, men på tal om något att äta) så lunkar min "diet" på lite sakta, men nu känner jag att jag har hittat en nivå jag kan hålla - jag äter minimalt med kolhydrater till alla mål utom frukosten på jobbet, där jag tar en GI-fralla, och är jag hysteriskt sugen på något gott så har jag ätit lite vattenmelon. Viktnedgången går ju såklart långsammare, men jag känner åtminstone att jag trivs med det. Dessutom hoppas jag ju att min kickboxing som startar nästa vecka ska ge det hela en extra skjuts, för hur gärna jag än vill så hinns det inte alltid med att gå någon längre promenad. Oftast blir det en sväng med vagnen, så visst, en halvtimme blir det nästan varje dag om det inte regnar, men inte så mycket mer.


Jaja, värre laster finns ju...


Är så otroligt sugen på att höstshoppa - men med undantag för min Lola-beställning så är det ju spindelvävstomt på kontot, men jag drömmer lite i alla fall... Vill ha bruna höst-stövlar, och en brun väska till, ett par fina jeans (helst G-star, men aj vad de kostar!), en fin jacka, några toppar och en mörkblå jeanskjol... Ja ni hör ju, och det är bara önskemålen när det gäller mig själv! Därtill kommer ju barnen, maken, inredning...... Suck, jaja, man får ju drömma i alla fall...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar