lördag 11 augusti 2012

Skön, grön solo-lördag!

Vilken lördag det har varit idag... Mamma hade barnen över natt från i går och maken åkte på sin klassträff i morse, så jag har haft (nästan) hela dagen för mig själv - behöver jag säga att det var galet skönt?? Var riktigt sugen på att laga lite "riktig" mat med (dvs inte det som blir på vardagarna - korv, fiskpinnar, korv, korv, fiskpinnar, ja ni fattar), har inte känt för det på ett halvår tror jag.

Sagt och gjort i alla fall, jag drog till citygross (efter att ha letat efter fisk på torget utan vidare resultat), där jag hittade kattfisk. Har aldrig gjort det innan, så det fick det bli. Hem och sola en stund, sen springa en runda och sen stå i lugn och ro, utan stress, och bara fixa lyxig mat till mina föräldrar och barnen. Skönt! Resultatet blev dessutom sjukt bra, nog en av de bästa måltider jag serverat =) Voilá!



Det ni ser är då alltså grillad kattfisk, smörslungade grönsaker (brytbönor, sparris och egna nyplockade morötter), babyspenat, potatis och så gratinerade grönsmusslor med egengjort limesmör på. Till det serverades brynt, nötdoftande smör.... Det är ev. så nära matporr man kan komma ;-) Känner mig faktiskt sjukt nöjd med mig själv, sådär så jag säkert retar upp nån med ett litet prettoinlägg, men det var det värt! ;-)

En liten bild från löprundan, man kan verkligen inte klaga på utsikten i alla fall, det är fantastiskt vackert att springa upp mot järstorps kyrka!
Nu har mina föräldrar åkt hem, och båda barnen har somnat. Tänker nog ta ett glas vin och bara njuta av känslan att "gud vad redig jag har varit idag"! Ha en bra helg alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar