torsdag 4 april 2013

Nästan lite vårkänsla

Det har faktiskt varit en lite oväntat skön dag idag. Eller ja, lite knäppt kanske det låter, för de ringde från skolan och sa att Oliver var ledsen och hade ont i magen, så jag åkte och hämtade honom vid 9.30 ungefär. Han var inte så ledsen när jag kom, men han har ju varit hemma i 2 dagar med feber och förkylning, så det var väl lika bra att ta en dag till. Efter ett par päron och en massa dricka så löste det sig, så att säga ;-)

I vilket fall var han ju rätt pigg och glad ändå, så vi hade det rätt mysigt hemma. Jag satte mig i solstolen på baksidan (i bara BH och shorts!!! Tro det eller ej, men kommer man i riktig lä så blir det ju kanonvarmt) och slumrade till lite medan han tittade på film och vilade. Det var inte fy skam att få sitta i solen och sova lite, fick till och med lite fräknar på kuppen =) Oftast när man VAB'ar så är det ju ganska jobbigt, men just idag kändes det helt ok...
Oliver satt med och solade en stund.
Nu i kväll var det dessutom sparring, och idag gick det riktigt bra på det stora hela. Det som kanske INTE gick så bra var att jag fick testa K1 mot tränaren (är faktiskt inte riktigt på det klara med vad det är för regler, men man får använda knän och armbågar och lite grepp), behöver jag säga att jag åkte på storstryk? Haha, det var helt omöjligt att hålla reda på både knän, fötter och händer... Sen lyckades jag dessutom slå upp insidan av både över- och underläppen, men det var mest mitt eget fel för jag inte höll emot mitsarna på fysen på slutet ;-)

I morgon är det jobb som vanligt igen, det är sjukt mycket att göra nu, Oliver ska åka och bowla med fritids och Lukas ska vara hos mormor. Har ju förutsättningar för att bli en bra dag med... =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar