onsdag 24 april 2013

Semesterrutt - nerväg

Här kommer den planerade rutten för vägen ner till Mougins i Frankrike där vi ska bo i två veckor i sommar. Mest för min egen skull, men kanske är någon annan intresserad med:

Dag 1: Jönköping - Malmö (3h)
Vi tänkte passa på att både hälsa på makens syster och dessutom ta oss lite närmre kontinenten för att resten av resan inte ska bli så lång. Här blir det tidig avfärd hemifrån så vi hinner umgås lite med släkten i lugn och ro. När vi ska åka härifrån blir det däremot tidigt (05:00) eftersom första "riktiga" etappen blir lång....

Dag 2: Malmö - Hotel Jossatal, Breitenbach, Tyskland (8h)
Här är mastodontpasset... Visst, det är lite avbrott av en färja, men det blir nog en ganska lång dag. Det är därför vi vill komma iväg tidigt, då kan vi förhoppningsvis stanna några timmar mitt på dagen så att barnen får leka av sig ordentligt. Dessutom hoppas vi att en tidig avfärd innebär att de blir trötta och kanske sover en bit på vägen.... (hahahah, säkert)

Dag 3: Breitenbach - Gasthof zur Bundte, Jenins, Schweiz (4,5h)
Den här dagen hinner vi åka genom Tyskland, Österrike, Lichtenstein och Schweiz, inte illa! Hoppas få se lite vackra berg i Alperna, men troligtvis kommer vi inte ta nåt pass över utan vi kör nog under istället för att spara tid.

Dag 4: Jenins - Mougins, Frankrike (5,5h)
En ganska lång dag, men vi hoppas kunna stanna till utmed medelhavet och bada lite på vägen. Det är den här dagen vi kommer fram till vårt semesterboende - ett litet hus på 40 kvm med 4 sängar (ett dubbelrum och två sängar i vardagsrummet), kök, badrum, uteplats med grill och en pool på 50 kvm!) Mer om detta huset nästa gång, och hemvägen sist :-)

Jag kommer (såklart) inte blogga om exakt när vi reser, men den som vill följa oss i den mån den nu går att använda tex wifi där nere kan följa mig på Instagram, användarnamn LindaGladh (såklart personligt, så du måste "söka tillstånd" från mig).

Har i alla fall skickat iväg bokningsförfrågningar till alla gasthaus på dit- och hemväg, hoppas alla svarar bara.

Nu är det sovdags!


2 kommentarer :

  1. Låter jättetrevligt!

    Jag önskar mig fler inlägg om din magträning som gett så goda resultat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se om jag vågar mig på att skriva om den, det verkar vara så många som retar ihjäl sig på det när jag skriver om träningen... suck.

      Radera