torsdag 11 april 2013

Vårvinter

Idag är jag så pass pigg att jag kunde ta hand om sjukling nr 2 själv här hemma. Känner mig bara lite matt nu, och väntar på att nån form av matlust ska komma tillbaka, men ingen annan har fått magsjuka så vi hoppas det fortsätter så. I morgon måste jag till jobbet - det här är urusel timing när jag har en mässa som börjar på söndag...

Den lilla herrn har feber och är förkyld, men det är inte så hög feber så vi har ändå varit ute lite idag. Skönt med frisk luft, för både honom och mig. Passade på att ta med kameran med, såklart:

Här hemma får man inte cykla utan hjälm, men det tog visst en liten stund innan vi kom på det både han och jag idag. 
På baksidan, i söderläge, är det skönt när solen tittar fram. 
Här har faktiskt både rabarber, mynta och smultronplantor börjat ta fart!
 På den sista bilden ser det ju lite vårigt ut, men när jag skulle dra upp de växter jag har på framsidan (norrläge) så fick jag ge upp direkt, det var en enda ihopfrusen klump. Känns som det är mil mellan solsida och skuggsida!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar