söndag 6 oktober 2013

Skithelg

Tja, den här helgens humör har matchat lördagsvädret - igenmulet och smådugg, rått och kyligt. Vad ska man säga, det är inte en sån där helg man längtar till efter en lång, jobbig vecka. Men men, ibland är det så, och då är det inte så mycket att göra åt saken.

Jag ska inte säga att allt varit skit, vi har tex fikat med grannarna (mycket trevligt) och planterat ett gäng höstblommor - lite jobbigt men väldigt skönt att få det gjort. Eftersom jag nu hade kameran redo med, så fick det bli lite höst-bilder :)

Gjorde en räd på torget i lördags,. det går ju åt några växter när man har tre
stora krukor, så då känns 20 kr/växt lagom. 
Lite färgsprakande ljung fick flytta in i uterummet. Det har inte frusit
där ute än, men de örterna som bott där över sommaren var liksom dags
att pensionera. 
Det fick bli fint inne med, kände inte för att ha en massa olika krukor,
så det fick bli en liten plantering på ett fat istället. Känns
väldigt mycket lyxigare!
Visst ja, i fredags ringde de från Mio och sa att våra fåtöljer kommit med, de vi ska ha i uterummet. Vi ska bara köpa till nåt lite avlastningsbord (där man kan ha ostbrickan) så är det helt perfekt. Låååångt ifrån ungarnas rum dessutom...


En fördel med att vara lite förbannad är ju däremot att man får lite extra vilja och envishet. Bestämde mig för att jag skulle springa en runda idag, och trots att det var en månad sedan sist så gick det riktigt bra - klarade mig på under 30 minuter (5 km), visserligen med blodsmak och en känsla av att jag ville kräkas, men den värsta irritationen stannade kvar i den sista backen. Nu känner jag mig rätt behagligt trött i hela kroppen och nöjd med mig själv, helt klart en förbättring...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar