onsdag 16 oktober 2013

Tjejmuskler

Jag har försökt skriva lite om det här med styrketräning ur ett tjejperspektiv tidigare, men nu har styrkelabbet kommit ut med en bra artikel för den som vill läsa mer. Här kommer ett litet urval:

”Träna som en best, se ut som en gudinna”

Där de flesta tjejer går bet är när det kommer till träningen.
Den träning som i de allra flesta fall innebär rakaste vägen till målet är nämligen styrketräning inriktad på att bygga muskler.
Muskler ger dig inte bara snygga kurvor, utan gör även din kropp starkare och snabbare. Dessutom är det enklare att hålla nere ditt underhudsfett om du bär på ett par kilo muskler extra som hela tiden förbrukar mer energi, även när du slappar i tv-soffan.
Klicka här för att komma till artikeln. 
För egen del har jag nu köpt greppremmar eftersom min greppstyrka är långt mycket svagare än övriga muskler. Enkelt sagt kan man väl säga att det är svårt att lägga på mer vikter så att rätt muskler blir trötta när man inte orkar hålla kvar stången... Har bara testat två gånger, men jag kunde köra rätt mycket tyngre och har fått en massa träningsvärk, så något rätt blir det väl. Jag hade ju som förhoppning att min greppstyrka skulle bli stark nog att jag inte skulle behöva remmar, men det är bara att inse att de musklerna inte riktigt hänger med...
Finns att köpa på nätet, eller om man åker in till tex Gymgrossistens butik i stan. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar