måndag 21 oktober 2013

Vetekudden nästa

Jaha, nu har det börjat på allvar. Nu börjar de 6 månader när jag konstant går runt och fryser, inte sådär lite heller, utan jag blir ända-in-i-benmärgen kall. Min kropp verkar vara totalt inkapabel till att producera någon form av egen värme, vilket gör att jag kan ha ungefär hur mycket kläder som helst på mig och ändå frysa som en tok. Som nu, jag har just kommit hem från jobbet och sitter nu i jeans, två tröjor, scarves och en stor tjock filt och fryser ändå - trots att vi har det rätt varmt här hemma. Jag. Hatar. Att. Frysa.

Det här är ytterligare en bra anledning till att lunchträna, i princip kan man säga att det är enda chansen för mig att få upp värmen under dagen, och då blir det liksom värt det trots att man får knata ut i regnet och blåsten för att gå ner till Racketcentrum. Samma sak med sparringen om en stund, det är ett garanterat tillfälle att få upp värmen i kroppen - helt underbart!

Varje vinter frågar jag mig själv varför i hela friden man bor här uppe, och ärligt talat har jag inget sådär jättebra svar. Vet en gammal kollega till mig som är likadan, han hatar kylan lika mycket som jag, med den skillnaden att jag tycker om snö (eller ja, när alternativet är sånt här regnblask som vi har idag, inte när alternativet är en varm strand).

Gnäll gnäll, ni får ursäkta tonfallet, men nu ska jag försöka värma upp mig med lite het soppa!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar