måndag 24 mars 2014

Flower Power

Hoppsan, det var visst ett tag sen jag skrev nu. Förra veckan hände det liksom inte så mycket, inte förrän till helgen i alla fall.

I lördags var jag på superrelease på Nordic Wellness och testade deras X-fit pass. Det påminner ju rätt mycket om vår fys uppe på kickboxingen (fast utan boxdelarna då), och var riktigt roligt! Gillar när det är stationer, och korta intervaller (20 sek kör man, sen kör ens "partner" 20 sek och så turas man om). Sen var det lite svårt första gången att veta hur mycket man ska ta ut sig, i och med att man inte riktigt vet hur länge och hur jobbigt det blir. Hade det varit på kickboxingen hade ju någon stått över en och pushat på så man hela tiden hade kört på max, men riktigt så var det ju inte här... I vilket fall skulle jag absolut kunna tänka mig att köra det här igen, fast tiderna det går på är lite konstiga för min del bara.

Passade på att åka och köpa lite vårblommor efter träningen sen, så oerhört skönt att få in lite blommor och grönt i uterum, kök och utomhus! Vi har tom låtit gräsklipparen gå i helgen, det är helt klart rekordtidigt!

Ranunkler är såååå fina. Har inte haft det hemma innan, så jag hoppas de överlever ett tag (i uterummet). 


I söndags kände jag mig rätt pigg och sugen på att hitta på nåt - sen hade jag väl inte jättemycket idéer (eller pengar), så det fick bli en spontantrip till Ullared. Oliver fick vara hos en kompis (det är verkligen BARA kompisar som gäller, får man inte leka med nån så kan man ju lika gärna DÖ) och Lukas följde med oss. Det gick faktiskt sjukt bra, han sa inte ett ljud på resan dit (ok, han sov halva vägen) och var hur smidig som helst hela dagen - tror han frågade sammanlagt 4-5 ggr om vi skulle åka hem - på HELA dagen.

Hittade faktiskt en fantastiskt snygg skinnjacka till mig själv, i en nougatbrun lammnappa. Sitter som gjuten! Ska se om jag inte kan fixa nåt foto på den senare...

Nu är äntligen förkylningen på väg att bli bättre, så idag kör jag igång med mitt vanliga träningsschema igen - skönt!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar