onsdag 19 mars 2014

Åt rätt håll i alla fall

Idag körde jag lite smygpremiär på träningen igen - känner mig fortfarande förkyld och så, men det bara kryper i hela kroppen på mig så det var väldigt skönt att köra ett väldigt lugnt pass ändå. Lite teknikpass på styrketräningen (för att citera en kompis), med lägre vikter och tempo men med en möjlighet att se till att tekniken blir rätt. Marklyft, raka marklyft och latsdrag gav både rygg, ben o rumpa en liten genomkörare. Efter det fick det bli ett pass BodyBalance - lagom jobbigt och väldigt skönt att mjuka upp och stretcha kroppen efter några dagars uppehåll!

Har börjat så smått att fundera på om jag skulle sätta upp någon form av mer långsiktigt mål - oftast kör jag helt enkelt enligt devisen att jag aldrig ångrar om jag tränar, bara om jag inte gör det. Det är ju skönt att känna att kroppen får användas och utmanas ju!

Kosten ska jag bara få lite ordning på efter en veckas totalt slarv (varför blir det alltid så när man inte kan träna? Man kan ju tycka att man INTE borde slarva så mycket då), annars tycker jag att jag har rätt bra koll på den.

Ett visserligen inte så långsiktigt mål skulle ju kunna vara att vara i topptrim till min födelsedag om en dryg månad - det skulle liksom kännas mentalt bra att vara i mitt livs bästa form när jag fyller 35!

På tal om nåt helt annat så är jag så vansinnigt sugen på att fylla på min garderob lite, speciellt med toppar. Det verkar dessvärre som om det bara är korta och vida toppar som är moderna nu, och hur smal jag nu än är så vill jag liksom inte köpa en topp där jag ser höggravid ut. Helt fel tröj-modell för min kroppstyp...

I Göteborg hittade jag i alla fall ett par vårskor från Vagabond som jag tyckte var riktigt fina :)


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar