måndag 31 mars 2014

Fantastisk helg!

Haha, det märks att det har varit fantastiskt väder, både på antalet besökare och antalet inlägg. Och det var ju ändå det i helgen, en helt otrolig vårhelg - sista helgen i mars! Jag och maken hade en ovanligt produktiv helg (fasen vad kul det är med trädgårdsarbete ändå?!?!) och bytte däck, grävde jord, planterade gräs, tvättade fasad och satte upp studsmatta.

Nu är hjulspåren från betongbilen borta, och när väl gräset kommit
upp kommer det inte synas någon skillnad alls på tillbyggnaden och
resten av huset!
Det var faktiskt så varmt i går att när jag tvättade vår fasad på södersidan (ni vet, den sidan vi hade tänkt måla redan förra året) så gick jag i shorts och bikini! Nu var det ju bara utmed söderväggen det funkade, men ändå... det måste ändå vara någon form av rekord!

Det är ju svårt att låta bli att fota, även om ni säkert sett krokusar
till leda vid det här laget ;-)
Lördagen startade ju med träning och fika, såklart. Oliver skulle på kalas sen efter, så han ville vara fin i skjorta - och självklart ville Lukas det med då. Så söta :)

Det ska böjas i tid... Klart man vill testa o träna lite när mamma och
pappa gör det!
Kalasfin :)
Söndag morgon startade riktigt lyxigt, maken skjutsade barnen till mormor och kom hem med lite lyxfrukost. Det blev ju inte sämre av att solen värmt upp uterummet så att vi kunde sitta där ute heller....


Igår eftermiddag passade jag på att springa en sväng med, det blev den längre rundan eftersom jag nu faktiskt varit lite duktig och börjat med att värma upp med att gå i 5 minuter först. Och det GÖR ju faktiskt skillnad, jag blir inte lika flåsig sen när jag börjar jogga. Jag tog det rätt lugnt (haha, som om det går fort annars) och det var riktigt skönt - speciellt när det luktar torr asfalt och man ser Schilla (hur stavar man det?), Tussilago och Vitsippor lite varstans!

Svettig men nöjd :)
Självklart blev det grillning för hela slanten med, tillbehör blev melonsalsa (tack M!) och fransk potatissallad... mmmm....


Ledsen för alla halvdana bilder, de jag tog med den riktiga kameran har jag inte hunnit lägga över, men det kommer nog framöver :)

2 kommentarer :

  1. Låter verkligen som ni haft det härligt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en riktig kanonhelg! Hur var er?

      Radera