tisdag 1 april 2014

Matporr... förlåt, matinspiration:

Ett av mina många (måååånga!) guilty pleasures är att surfa matbloggar. Älskar när folk fotar superläckra bilder från tillagning och slutresultat! Några av mina favoriter är:

How sweet it is.
Underbar blogg med både sötsaker och mat! Hon har också en post som heter
"Tuesday Things" där hon i sin tur tipsar om en massa andra trevliga blogginlägg
som dykt upp den senaste veckan. 
Love and Olive Oil.
Även här blandat mat och sötsaker - en rolig sak hon gör är att hon varje
månad har en "kitchen challenge" där hon utmanar sina läsare att själv
tillverka olika saker - tex Mozzarella, eller varför inte Salt Water Taffy. 

Oh, Ladycakes
Ok, här hittar ni inget som inte är gravt onyttigt, kladdigt, chokladigt eller allmänt ljuvligt. MEN helt fantastiska
bilder - de är som små tavlor allihop!


Jämfört med ovanstående ligger jag ljusår bakom, men jag tycker ändå det är väldigt roligt att fota mat, så när jag kan (och det helst finns lite dagsljus att använda sig av) så fotar jag gärna min egen mat med. Typ som helgens lyxfrukost...






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar