onsdag 2 april 2014

Hjälp mig!

När jag skulle gå min match för tre veckor sedan så "deffade" jag ju lite för att hålla mig till min målvikt, men nu efter har jag ju haft totalt hjärnsläpp på min kost och har ätit alldeles för mycket skit - och jag MÅR ju inte bra av det??! Man får ont i magen, blir svullen och känner sig liksom.. ofräsch. Så varför är det nu så svårt då?  Nu har jag ju tränat ändå, men visst ser jag skillnad - magrutorna som faktiskt syntes tydligt då är mer diffusa i formen nu och jag känner mig.. svullen.

Om en knapp månad fyller jag 35 år, och då tänker jag mig lite att jag ska vara i mitt livs bästa form. Inte genom att banta, utan genom att äta kontrollerat och BRA mat. Ni vet ju - mindre kolhydrater, mer protein, mer grönsaker (ärligt talat, ALLA vet ju hur man äter bra egentligen) och så köra på med min träning som vanligt.

Men när man nu halkat av banan lite kostmässigt så är det ju helt plötsligt trögt igen, även fast jag vet att jag mår bättre av bättre mat. Och då funderade jag lite på vad som kan tänkas peppa mig? Dels tänkte jag boka in en tanitavägning (när man väger muskelmassa, vatten och fett i kroppen) för att se om jag gjort några framsteg sedan i höstas, dels har jag surfat lite inspirationsmotton och bilder på pinterest, men sen funderar jag lite på det som många bloggare kör med - lite utmaningar!

Det är säkert inte bara jag som känner att det vore skönt att känna sig bekväm i en bikini?!? Och oavsett om man har någon form av mål att minska i omfång eller bara må bättre, så kanske det är lättare att hålla rätt kost om vi är fler? Är det nån som skulle vilja vara med på en sådan utmaning? Och vilken form i så fall - ska det vara gällande kost på något sätt, eller skulle det vara kul med en träningsutmaning? Typ jag utmanar er att gå/jogga/springa minst 1 mil i veckan delat på valfritt antal tillfällen? Det går ju att följa upp med tex runkeeper... Eller 50 knäböj om dagen? Eller är jag helt ute och cyklar och det är ingen annan som vill bli lite mer fit inför sommaren? Kanske målet skulle vara en gemensam shoppingtur efter bikini, med tillhörande lunch eller så?

Här kommer i alla fall det mottot som fått mig att gå och träna när det har känts trögt, kanske det kan funka för någon mer....


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar