tisdag 8 april 2014

Frustration

Jag VET att man kan variera i vikt från dag till dag osv, men det är ju fan irriterande att jag gick UPP istället?!?! Jaja, det är ju bara till att hålla ordning på sig så ger det sig ju, det vet jag ju vid det här laget, men visst, man blir ju inte jätteinspirerad.

Utmaningarna går i princip bra - nu började jag ju i torsdags så att springa 1 mil hann jag faktiskt inte med förra veckan. Hade hoppats på att det skulle bli lite smidigare den här veckan, men idag (när jag kan springa hem eftersom jag inte ska hämta barnen) ska det ösregna, och det får finnas gränser. Gillar man inte att springa i vanliga fall så blir det liksom inte MER lockande av ett ösregn, även om det finns folk som säger att det är jättehärligt. Men knäböj går bra, och hinderbanan får bli min lördagsträning helt enkelt :)

Efter styrketräningen igår så är mina ben nu riktigt trötta. Måndagspasset är ett favoritpass, med marklyft och raka marklyft, axelpress och lite tilläggsövningar för rumpan (det är ju snart bikinisäsong ;-)  ), övningar där det är lätt att "ta i" och känna sig stark, till skillnad från knäböjen tex. Sparring blev det ju igår kväll med, trevligt som alltid och med ganska många skratt i går faktiskt :)

Till veckoslutet kommer jag vara gräsänka när maken ska på utbildning, då blir det ju liksom lite svårare med träning och så, men om vädret är ok så vill båda barnen följa med mig ut och springa säger de. Det får ju såklart bli en kort, kort runda med dem då, men det är ju roligt att de vill testa! En kompis försökte med gott resultat, hoppas det går lika bra för mig...

Nu när det är lite mer vår i luften ser man att det plockas fram bandyklubbor och bollar på skola och dagis. Häromdagen när jag skulle hämta Lukas var det precis hans tur att få låna "målvaktsskydden" på knäna, så det var klart han skulle få spela med dem lite. Snacka om att han var stolt! (han har dessutom bättre bollkänsla än mig...)

Liiiiite stora - det var lite svårt att röra sig visst. Men
så stolt man kan bli när man ändå är stor nog att
få vara målvakt lite!
Kanske lite stora klubbor med...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar