tisdag 4 mars 2014

Först springa uppför en vägg, sen äta en

Tro det eller ej, men träningen går faktiskt rätt trögt nu, även om jag ser till att hålla uppe frekvensen så gott det går. Tror det är i-slutet-av-vintern-"depression" som spökar för mig, mycket känns trögt nu. Men nu har jag ju liksom tävlingen som jag måste vara i form till, och då är det ju konditionen som behöver få sig en skjuts.

Blev i alla fall glad nu när jag tittar ut och ser att solen faktiskt skiner - i morse packade jag nämligen ner allt som behövs ifall att jag känner att jag skulle orka springa hem! Det vore ju grymt mycket trevligare att göra det om det är soligt, då kanske jag till och med känner lite motivation ;-) Tänkte mig att jag ska köra intervall, har förstått att det är "the shit" när man ska ge kondisen en spark i rumpan. Egentligen borde jag ju köra boxarintervaller - dvs 2 minuter tempo (rond) och 1 minut vila, men 2 minuter är nog lite för länge för att jag ska kunna hålla upp tempot lite, så jag startar med 1+1 minut tänkte jag.

Dessutom vet jag att jag har nåt riktigt smarrigt som väntar när jag kommer hem - en semla från bageri Rosetten på Kålgården!!!

Bild från Rosetten. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar