måndag 17 mars 2014

Inte den bästa helgen direkt

Vilken helg...

I fredags tappade jag mobilen i golvet med den självklara påföljden att hela framsidan är totalt sprucken. Lördagens tävling var ju visserligen väldigt roligt och trevlig, men som ni vet så vann jag ju i alla fall inte. "Höjdpunkten" på helgen var väl däremot att två killar försökte bryta sig in via vår altandörr kl 23 på lördagkvällen. Trötta som vi var efter en tidig morgon hade vi lagt oss innan 22, så de trodde kanske inte att någon var hemma - men ändå!?! Vi vaknade av att det dunkade, trodde först det var barnen, men när man vaknat till lite så fattade vi att nån höll på att bryta sig in med kofot o hammare på baksidan. Helt sjukt - vi tände lampan och de sprang iväg (hann bara se två siluetter) och vi ringde polisen. De var på plats efter bara 5 minuter, med hundar och allt, och sprang efter.

Inget av barnen vaknade som tur var, trots att vi hade poliser som var inne och pratade och mängder med blåljus utanför. Det hade ju kunnat bli ännu värre, de hade ju kunnat hinna ta sig in! Oerhört obehagligt... Nu har vi uppdaterat både larm och belysning för att göra allt vi kan, och pratat med alla grannarna. Fattar inte riktigt hur det kan "löna sig" heller, tydligen är det mest smycken och pengar de är ute efter, och mina smycken kommer mestadels från HM, och pengar har vi ju inga hemma (vem har det nu för tiden?!?).

För att toppa av helgen så vaknade jag och kände mig rätt risig igår. Kände att det var nån förkylning på G redan i fredags, och nu har den liksom brutit ut. Spenderade ju oxå en massa tråkiga pengar på säkerhetsgrejor, inte det jag hade tänkt lägga mina pengar på nu direkt... Skit skit skit.

Det har ju i alla fall varit gott väder, och förutom att det blev lite kaffe och chokladbollar i solen, så kunde vi äta en god middag i ett solvarmt uterum i går kväll.

Oxfilé, ugnsbakade grönsaker och skogssvamp....
Så här fin såg vår altandörr ut igår. 
Man får ju försöka fokusera på det som är bra, och om inte annat så är det ju i alla fall väldigt trevligt att se att krokusarna börjat titta fram i vårsolen. 


Nu vill jag bara bli frisk och få altandörren utbytt, så tänker jag försöka glömma det hela sen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar