torsdag 10 juli 2014

Kobo Glo

Jag läser, och har alltid läst, väldigt mycket böcker. Nu för tiden finns det ju inte lika mycket tid som förr, men jag läser åtminstone en stund varenda kväll innan jag somnar - sen att maken får lägga undan läsplattan för mig när jag somnat så den ramlar ner i mitt huvud det är ju en annan femma...

Först, när vi köpte vår lilla surfplatta, läste jag på den, vilket funkade bra i alla lägen utom utomhus, även om det var lite tung - men för nåt år sedan fick jag en riktig läsplatta av maken, nämligen en Kobo Glo. Den är sinnessjukt smidig, lätt att ladda in böcker på, funkar ypperligt att läsa på även i starkt solljus, och har dessutom inbyggd belysning så man kan läsa på den utan annan belysning när det är mörkt. Kan rekommendera den å det varmaste!!


Sen är det ju lite lättare att få tag i böcker på engelska, men eftersom jag i normala fall läser ut en standardtjock, svensk deckare på ett par timmar, så gör det ju liksom inget att det tar liiite längre tid att läsa böckerna på engelska. De varar ju lite längre då, så att säga!

Just nu läser jag Divergent-trilogin av Veronica Roth, ni vet, den som gick på bio i början av sommaren. Riktigt bra böcker, är just nu halvvägs in i bok två - Insurgent.

Ska nog faktiskt ta och lägga mig på soffan lite just nu och läsa en stund... * gäsp *

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar