onsdag 16 juli 2014

Semester 2014, del 3

Det var rätt så blåsigt den här veckan, så en av dagarna var vi ute vid havet nästan hela dagen. Otroligt roligt med en massa vågor, och minst lika varm i havet som i poolen (ca 26 grader). Jag tror jag hade lika roligt som ungarna i vågorna, men det gällde ju också att hålla hårt i barnen, speciellt Lukas, så de inte åkte under.






Det blev även en visit till Montpelliers akvarium, ett av de mest välskötta och påkostade jag varit på faktiskt. Här fanns det såklart en massa olika fiskar, men de hade även ett jätteakvarium med de största hajarna jag sett på ett sånt här ställe, och därtill en jätterocka och svärdhajar. Efter gick vi runt på ett gigantiskt köpcentrum precis utanför, och jag köpte ett par alldeles för dyra, men sjukt snygga, jeansshorts på G-Stars rea.

Smile and wave boys, smile and wave....




Vi blev så inspirerade av all fisk att det fick bli fisk till middag med - grillad medelhavsfisk (vars namn jag absolut inte kommer ihåg, men den var grymt god!).

Vi grillade halverade endiver flera gånger under veckan, hett tips på ett gott och nyttigt tillbehör!
På lördagen packade vi ihop allt igen (puh), inklusive allt vin vi köpt under veckan - det var rätt motigt att känna att man skulle göra om allt igen, det är ju egentligen enklare att stanna på ett och samma ställe i två veckor. Det var ju 8h bilväg till huset i Paris, så det hände inte så mycket den här dagen, mer än att vi körde över en helt fantastiskt bro långt ner i södra änden av Frankrike.
 
Ok, i ärlighetens namn var vi rätt skeptiska innan vi kom dit, pappa hade tjötat om bron hela semestern och vi tänkte väl lite att "bro som bro", men jag måste säga att det helt klart var den vackraste bron jag sett. Fast jag kommer inte erkänna det om pappa frågar ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar