tisdag 8 juli 2014

En evig semester?

Eftersom det kommer bli en period på ca 3 veckor när vi är på semester då jag inte kommer kunna träna som vanligt så har jag ... bekymrat mig lite. Inte egentligen för själva uppehållet, men för att det ska vara en alltför stor tröskel att komma igång igen. Jag har ju ändå i merparten av mina 35 år INTE tränat och i grund och botten är av en tämligen lat natur, och DÄR vill jag inte hamna igen - trött och småfet.

Jag vill aldrig NÅGONSIN mer ha en bikinibild som ser ut som från 2012. 
Min tanke - som jag själv förstår troligtvis inte kommer inträffa överhuvudtaget - är att nu när ändå vi har mina föräldrar där på semestern så kommer jag och maken kunna åtminstone gå en och annan rejäl promenad, och förhoppningsvis även småjogga lite. Visst, man kan ju dessutom göra en massa styrketräningsövningar utan gym - armhävningar, burpees, situps, pullups osv - men det är inte helt lätt att motivera sig till det just på semestern (vilket jag lärt mig av tidigare erfarenheter), och dessvärre är inte maken så vidare bra på att peppa och pusha trots önskemål...

Kosten lär ju bli vad den blir, så att säga, och jag räknar med att smutta på ett glas rosé åtminstone varje kväll ;-) Ostar och kallskuret är ju toppen, men en och annan baguette kan ju hända att det slinker ner med. Men - jag tänker njuta av varendaste liten matbit!

Om inte annat så hoppas jag få starthjälp av mina kompisar här hemma så fort jag kommer hem igen, eller vad säger ni?!?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar