onsdag 31 december 2014

Mina nya leksaker!

Nu har jag ju nämnt det vid flera olika tillfällen, och nu tänkte jag presentera mina nya leksaker lite närmre :-) Av maken fick jag ju nämligen ett par soft-boxar (svengelska), så att jag ska kunna fota även inomhus, vintertid, och ändå få bra ljus!

Inte så komplicerade grejer egentligen, ett litet "tält" med en stark ljuskälla i, och ett tunt vitt tyg som sprider ljuset jämt. 

Det har ju varit lite hektiskt här nu, och vi har varit iväg och så, men det lilla jag har hunnit testa dem så är jag grymt nöjd! Tex fotades gårdagens mat mha dessa, annars hade det inte blivit några vidare bilder i vintermörkret... 

Har bara gjort ett snabbt porträtt-test med, bad maken fota. Nu är det inga toppenfoton, och de är NOLL redigerade, men ljuset blev ändå bra! 


Testade även att fota mina andra två julklappar (från mina föräldrar), fina nya tallrikar och en gjutjärnsmortel.



Tror på det stora hela att det kommer bli skitbra, speciellt nu när jag ska fota lite till kokboken =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar