tisdag 30 december 2014

Planering

Jag kan på mer än ett sätt förstå det som pågår i mångas huvud nu, "dags att banta" och "dags att börja träna". Dels eftersom jag själv varit där oändligt många gånger (eller ok, kanske snarare 20 nyårsaftnar) och dels för att vem sjutton tycker inte att det får vara nog med stillasittande och alltför mycket mat efter julen... Även när man försöker hålla sig hyfsat till vettig mat så blir det dels för mycket och dels en del onyttigheter ändå, toppat med ett antal glas vin dessutom. Så ja, jag är också färdig med att överäta nu.

Mitt mål med träning och kost är ju att må bra, så därför tycker jag det skulle bli lite galet att sätta upp nån vidare kostplan utöver mitt normala (icke jullovs-) ätande, det är mest bara dags att få lite koll på den igen. Träningen vet jag inte riktigt heller hur jag ska jobba vidare med, jag älskar ju styrketräningen och försöker alltid se till att avancera där, men förutom det så känner jag mig lite ... mållös. Får se om jag kan komma på eller få hjälp att komma på något mål här.

Jag har ju aldrig varit något fan av att vänta med saker, så en nyttig, god och fräsch asiastisk biffsallad fick bli dagens middag. Ryggbiff, romansallad, ruccola, couscous, avokado, tomat, sojabönor och cashewnötter.


När jag har funderat lite på det där med "nyårslöfte" - eller egentligen handlar det väl mer om tankar inför det nya året, så känner jag att jag liksom är på rätt väg ändå. Jag försöker utmana mig själv, göra saker jag inte testat innan, och fortsätter bocka av min "bucket-list", så några revolutionerande förändringar blir det nog inte. Jag hoppas att min arbetssituation inte kommer bli lika stressig i år som förra året, och det ser ut som det kanske kan lyckas, vilket känns skönt.

Eller förresten, jag HAR faktiskt två planer (eller nyårslöften) inför nästa år, den första är att se till att laga mer mat och ha med till jobbet, och den andra är att göra klart min kokbok! Vad är DINA planer inför nästa år???

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar