söndag 10 januari 2016

Åh gliiiiiiiid....

Sicken skön helg det har varit! I fredags kom Johan o Rebecka hem en sväng igen, och vi började helgen med en omgång brädspel. På lördagen var de och maken iväg och åkte slalom (vi hade ingen barnvakt, jag får åka nästa gång helt enkelt) i Ulricehamn, och under tiden tog jag med barnen på lördagsträning och fika, inte dumt det heller.

Roligast var nog dock idag, jag och Johan drog 5 km uppe i Hallbys längdskidspår tillsammans. Kanonroligt, på många sätt, och vi fick väldigt många goa skratt... Speciellt när Johans skidor på nåt sätt lyckades samla på sig snö undertill så han fick en 10 cm hög "snöklack", inte så lätt att åka på ;-)

Så här såg det ut vid några tillfällen, när man kommit ut i den lösa snön lite mycket, då fick man (speciellt Johan) stanna och skrapa av ett lager snö under skidan. 
Jag hoppas nu på att det ska fortsätta komma mer snö, så att man kanske kunde ge sig ut på det långa spåret, det som är mot Dumme Mosse, det hade varit så himla kul att köra det en dag!



Trots att jag ju är en frusen människa så tycker jag, av lite diffusa anledningar, att det är skitkul med längdskidor. Är dock inget vidare på det, så det går åt tämligen mycket energi till att bara ta sig rund 5 km, och samtidigt hålla balansen, inte glida bakåt OCH hålla ihop skidorna.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar