fredag 29 januari 2016

Friday Things

Äntligen fredag igen! Den här fredagen känns lite extra lyxig, kanske tack vare att vi vann på BÅDE lotto och postkodlotteriet den här veckan?!? Haha, dock bara småpengar... 21 kr på lott, alltså varför delar man ens ut så lite...


  • Att det var snöstorm förra helgen i USA missade nog ingen, och hur man än ser på det så får man nog säga att en meter snö är en ganska stor snömängd att få på ett dygn.... Sen kan man ju ha olika roligt med det förstås!
    Undrar om det blir nån mer skidåkning...
  • Det finns ju en massa recept nu där man ska använda en "slow cooker", men i ärlighetens namn tycker jag det funkar minst lika bra att helt enkelt ställa in maten i en gryta med lock i ugnen på låg värme ett par timmar. Mat som tillagats under lång tid känns på något sätt väldigt tillfredställande tycker jag, som att man lagt ner mycket kärlek på maten även om den sköter sig själv. Behöver man variera sin Pulled Pork lite så låter det väl galet gott med koreanska revbensspjäll?!?
  • Jag älskar ju träning, och har ju gått igenom en resa för ett tag sen med, där man koncentrerade sig på att få fram det "bästa" av sin kropp... Men även om jag inte alls gick till såna extrema längder som den här tjejen, så kan jag absolut hålla med om den sjuka inställningen man får till mat efter en "diet". Helt värdelöst, och ändå får jag ta mig i skinnet för att inte lockas att hoppa på nån för att komma i form till sommaren...Det känns ändå som det här är ett ämne det har börjat pratas lite mer om, här hittar du ytterligare tre bloggare som skriver om liknande situationer.
  • Snön är ju nu helt borta, vilket gör allt mörkare och smutsigare igen... Ett tjockt snötäcke är mycket härligare, ska det nu vara vinter så kan det lika gärna vara ordentligt! Det räcker ju att titta på Jonnas bilder för att bara längta tillbaka.
    Samtidigt längtar jag till semestern!
  • I kontrast till det så kan man ju samtidigt längta efter ett helt annat liv, en lång semester... Eller att göra som det här paret, göra om sin bil till en minihusbil och helt enkelt åka runt i världen!
  • Ingen fredagslista är ju komplett utan en läskande jordgubbs- och ananas-marguerita! Längtar man inte till en varm sommarkväll på altanen när man ser den så vet jag inte när man gör det...
  • Det börjar ju dra ihop sig mot Super Bowl där borta på andra sidan havet, vilket brukar innebära att alla amerikanska bloggar helt plötsligt svämmar över med recept på den ena galna godsaken efter den andra, alla oerhört flötiga och lockande... Den här hummusen kan ju vara ett recept att testa, om man ändå inte vill gå HELT överstyr med sin kost, men ändå vill ha nåt riktigt göttigt

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar