tisdag 26 januari 2016

Något att se fram emot!

Nu, mitt i den värsta perioden på hela året, åtminstone pengamässigt (och nu även snömässigt) så kändes det rent akut att boka in något till semestern, för att ha en fast punkt att se fram emot. Efter galet mycket velande, för att vara mig, så har vi till slut landat i ett beslut!

Första tanken var att flyga till Mallorca, hyra hus och bil där, och åka runt där i två veckor, MEN eftersom det var galet dyrt att flyga dit mitt i sommaren, för en hel familj, så kändes inte det som det var värt pengarna. Resultatet blev att vi helt enkelt tar lite av en "remake" på förra årets lyckade semester, och därmed kommer att bila till Kroatien igen!

I två veckor har vi hyrt huset med den här fantastiska utsikten....

 ...jag föll faktiskt totalt pladask för den, måste jag erkänna. Och att bila är ju något jag alltid talar mig varm för, det är ju en hel upplevelse i sig! Den här gången kommer vi bo i byn "Senj", och har därmed bara 1 timme bilväg till Nationalparken Plitvicesjöarna, som vi dumt nog missade sist. Den ska vara sanslöst vacker, och jag tänker att vi förhoppningsvis kommer åka dit vid åtminstone ett par tillfällen. Sen är ju vattnet i Kroatien fantastiskt med, så man kan simma med cyklop och titta på fiskar och annat skoj.


Själva huset ser också fint ut, även om det är mindre viktigt än själva poolen och uteplatsen. Jag hoppas på lika fint väder som vi hade sist, och att det blir lika mycket bad och sol i år!

Det känns oerhört skönt, när allt känns tungt en fattig dag i januari, att ha den här semestern att se fram emot!

2 kommentarer :

  1. Det ser ljuvligt ut! Är också sugen på bila, hur lång tid tar det ner?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ca 22-24 h bilfärd ner, jag tänkte att jag kan skriva lite mer utförligt om hur vi lägger upp det i nästa inlägg :) Visst ser det helt fantastiskt ut!!!

      Radera