fredag 15 januari 2016

Friday Things

Jag tänkte införa en lite ny grej i bloggen, eller ny för mig, bland de större bloggarna är det ju en stående post. Det är en post där jag helt enkelt skriver om intressanta länkar och liknande jag hittat i veckan, MEN jag skulle vilja ha hjälp att komma på ett namn på det här... Idag fick den heta Friday Things, bara av den enkla anledningen att jag inte kom på nåt bättre, så HJÄLP!


  • Allra först tänkte jag faktiskt prata om just den här typen av listor, två av mina favoritbloggare har liknande teman, och det är alltid kul att läsa om alla nyheter de hittar! Här hittar du de två senaste inläggen från dem: How sweet it is och Joy the Baker.
  • Det nya hälsomiraklet verkar vara gurkmeja - färsk sådan, i olika former av drycker. Känner mig väl skeptisk inför att det skulle ha någon större påverkan på min kropp eller mitt liv, men man ska aldrig säga aldrig, rätt som det är står jag väl där och dricker gurkmeja-te på morgonkvisten...
  • Att jag åker på semester i stor del för matens skull är väl ingen som blir förvånad över, och när man läser om alla godsaker som finns där ute så rycker det minsann lite i resnerven ändå.
  • Nordic Wellness har lanserat lite nya pass, bland annat Barre Move, "Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning kommer klassen Barre Move", står det på hemsidan, själv kommer jag INTE prova (haha, med ålder kommer självinsikt...), men jag har en kompis som SKA och det ska bli väldigt kul att höra hans åsikter sen....
  • Ingen nyhet, men nu närmar sig tiden när de nya avsnitten av Arkiv X börjar. Jag som växte upp med att slaviskt följa alla avsnitt är ändå väldigt nyfiken på vad de kan göra av den här serien nu. 
  • Så här i kylan är det lite extra gott att äta het och kryddstark mat tycker jag, och som fredagsgotte så är revben eller kycklingvingar en favorit. Det här receptet var precis så smidigt, fräsch och enkelt som JAG vill ha det! (härifrån kommer också bilden)

Så, ungefär så här tänkte jag mig att det ska se ut på fredagar framöver, vad tror ni om det? Och som sagt, vad ska jag kalla det?!?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar