måndag 4 januari 2016

Mellandagar

Puff, idag blev det ett pass på gymmet efter nästan två veckors uppehåll pga förkylning. Var väl i alla fall nästan återställd, men det var lite extra tungt idag ändå, trots lättare vikter. Nåväl, det ger sig ju ganska snabbt när man väl kommer igång igen. Känns mig dock tämligen stel och öm lite här och var nu när man inte tränat nåt vettigt, så jag bokade dessutom in mig på lite Bodybalance ikväll, blir skönt att få sträcka ut sig ordentligt.

Under tiden jag var på gymmet var maken och barnen i Råslätt och åkte skridskor i kylan, hua! Lukas kom runt ett varv innan han övergav isen för snöhögen, han väger ju inget pojken, så han fick ju inte så mycket grepp på den tämligen hårda isen. Oliver åkte mycket mer, men nu är båda pojkarna aströtta, en ligger framför TV'n och en i badet.

För övrigt sitter jag och funderar över om det finns NÅGRA vettiga skidspår i närheten som är åkbara... Skövde var ju toppen, MSOK stugan i Mullsjö helt värdelöst... Hallby håller på och sprutar konstsnö, men jag tror bara det blir på det kortare spåret?

Idag åkte förresten granen och det mesta julpyntet ut, det som är lite mer neutralt vintrigt får stanna kvar en stund till dock. Maken är just och hämtar björkplyfa ute i Bankeryd (eller hämtar och hämtar, han är och köper helt enkelt) så att vi ska kunna få ordning på vår "kontorshörna" nu innan det är dags att börja jobba igen på torsdag.

Var nästan själv idag när jag kom till gymmet vid 10, trots att det är januari. Lär väl dock inte vara lika ödsligt ikväll när
det är Bodybalance!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar