torsdag 16 juni 2016

Mer indiskt, tack!

Ok, jag måste erkänna att jag har haft SÅ fel. Jag har hävdat bestämt i flera år att jag inte gillar indisk mat, efter två lunchbesök på indiska ställen där jag fått nån form av grynig/mjölig gryta. Det har inte varit någon vidare upplevelse utan snarare liknat nån av de sämre grytorna man fick under skoltiden, så jag har helt enkelt dragit den förhastade slutsatsen att jag inte gillar indiskt.

För nån vecka sedan så var vi däremot hemma hos en kompis som lagade kanongod indisk mat ju, och jag blev så pass överraskad över hur gott det var så när maken skulle hämta med sig nån mat hem igår så bestämde vi oss för att testa just indiskt - på Indiska Köket vid västra torget.

Oh. My. God.

Vad gott det var!!! Jag beställde tre olika rätter, kyckling Tikka Masala, biff Windaloo och Dal Fry (linsgryta) samt Naanbröd- reserverar mig för all sorts felstavning här känner jag. Absoluta favoriten blev lite otippat linsgrytan, den gick hem hos alla i familjen (förutom Lukas som av okänd anledning inte ville äta nåt alls igår, men det var nog mer humörsbaserat). Biffen stod det "stark" på när jag beställde, men jag brukar alltid kunna beställa sånt som är "extra starkt" på tex kinamat mm så jag tänkte att det är väl lugnt. Alltså, det var supergott, men SATAN vad starkt det var! Hahaha, vi satt och svettades en bra stund där kan jag säga...

Kontentan av det hela är att jag känner att jag har fått en helt ny värld av mat-idéer jag måste lära mig att laga, så det kommer förhoppningsvis bli lite av de recepten här med - troligtvis ett gäng från min kompis, kanske tom kan få henne att gästblogga lite :)

Så, vilken mat har du förutfattade meningar om, eller bara gillar inte helt enkelt?

Hann bara med en snabb mobilbild, vi var rätt hungriga ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar