onsdag 22 juni 2016

Semester!

Nu har semesterns första frukost intagits i ett soligt uterum... Det kändes smått surrealistiskt, särskilt som gårdagen var en himla jobbig dag på jobbet - 10 av mina kollegor blev uppsagda :( Jag har mitt jobb kvar, vilket jag är glad för, men det finns helt klart människor jag kommer sakna väldigt mycket.

Därmed har det även varit ganska tyst här ett tag, det har varit ganska tungt att veta att vi måste säga upp folk för att inte gå under, men för min egen skull känner jag lite att jag måste försöka lägga det lite åt sidan ett tag för att kunna få en ganska välbehövlig semesterfrid.

I måndags eftermiddag sa vi hej då till Lukas dagis för sista gången, det hade varit mycket nerver och humör för honom med den dagen, så vi åkte till Stadsparken och tog en glass bara han och jag. Väldigt mysigt, och det känns att man egentligen skulle behöva spendera mer tid ensam med bara ett barn.



Idag ska vi stöka undan lite här hemma, så semestern åtminstone får en någorlunda ostökig start, sen ska jag ge mig ut på jordgubbsjakt för på nåt sätt måste ju ändå semester och sommar innebära att man kan äta jordgubbar MINST en gång om dagen! Om ett par veckor, när jordgubbarna börjar bli nästan övermogna, då är det dags att göra rårörda jordgubbar.   

Ha en skön dag alla, speciellt ni som är kvar på jobbet än - det är snaaaaart semester!!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar