fredag 10 juni 2016

Friday Things

Idag är det skolavslutning och jag är ledig ihop med barnen. Så himlans typiskt att det ska regna hela dagen bara, framförallt för alla som tar studenten idag...

Jag ska försöka skapa lite fler recept framöver, det har varit lite dåligt med det här känner jag, men är det något särskilt ni önskar recept på? Potatissallad har jag som ett önskemål, har världens bästa recept på det men måste bara fota lite också... Till dess får ni hålla till godo med veckans länkar:

  • Hade jag haft en massa tid och ork över, och kanske lite mindre barn, så hade den här balkonglådan med filtblommor i varit ett roligt projekt. Nästan löjligt charmig tycker jag!
  • Ni VET ju vad jag tycker om Nutella... Det finns ju en (minst) lika god variant från änglamark, men vill man ta det hela ett steg längre så verkar det ju ändå inte vara så värst bökigt att göra en egen hemgjord Nutella?
  • Alla föräldrar vet ju att barn ibland kan få utbrott som verkar helt ologiska. Säkerligen handlar det ibland om att det bara är droppen som får bägaren att rinna över, men ibland undrar man lite? Jag skrattade gott åt de här barnen som gråter för helt oförståeliga skäl... (ok, nu lät det som att jag skrattar åt att barnen gråter, det gör jag ju såklart inte, men åt anledningarna... hahaha)
  • Jag har ju såna mängder med rabarber hemma och hur gott det än är så kan man ju inte göra rabarberpaj var och varannan dag, så när det dyker upp recept som rabarberketchup så känner man ju direkt att man måste prova det!
  • Min vattenmelons-mani fortsätter (kan tipsa om att Citygross har jättegoda för bara 8 kr/kg nu) och den här helgen tänker jag mig att jag slår mig ner ute på altanen i uterummet, flyr undan regnet och dricker en Vattenmelons-mojito


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar