fredag 17 juni 2016

Friday Things

I går avslutade vi dagen med ett pass yoga här på jobbet, följt av en afterwork. Jag tror aldrig jag skrattat så mycket på en yoga, det var fantastiskt kul faktiskt... När man liksom står i en position som man får kämpa för att få till ungefär halvdant och instruktören säger "vill ni utmana er kan ni testa det här med" och böjer kroppen i omöjliga vinklar, då är det svårt att hålla sig för skratt! Det blir inte bättre av att alla kollegor började göra detsamma.. :)

Nåväl, vi ska ge oss på lite tips inför helgen nu tycker jag!

Beroende på i vilket läge din rabarber står och när den börjar växa, så kan den ev. ha börjat bli lite träig nu. Antingen kan man lösa det genom att hela tiden se till att plocka av de tjockaste bladen eller så kan man göra en rabarberkompott - och för att utveckla det vidare till en fullödig helgdessert så gör man sedan en Whipped Yogurt Cheesecake with roasted Rhubarb såklart!



Trött på korv med bröd som snabblunch? Åk till närmsta pizzeria och köp lite deg, sätt på grillen och gör ett gäng minipizzor med grillad tomat och vitlök - funkar minst lika bra att lägga på grillen som att lägga i en stekpanna som i receptet!

Jag tillhör en av dem som tycker att potatis är helt fantastiskt gott, och vi äter det oftast av all basmat hemma (jämfört med tex ris och pasta). Jag gillar att det går att göra så mycket olika saker med potatis och blev därför jätteglad när jag hittade det här receptet på Potatisbakelser med Parmesan!

Nu börjar det ju så smått gå att få tag i jordgubbar med, så jag tycker vi gör en jordgubbscheesecake till dessert med...

Den här veckan kunde jag inte välja mellan två drinkrecept, både Pear Vanilla Coconut Cooler och Elderflour Sour låter helt ljuvliga! Sen tycker jag kanske att den senare av dem känns lite extra rolig i och med att man skakar upp ett skum av äggvitor i den, och det måste ju bli en rätt kul drink!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar