söndag 19 december 2010

Blir det en upplåsbara Barbara när han blir stor då?

Jaha ja, då var den här helgen slut. Men det är helt ofattbart att det är julafton på fredag redan, jag hänger inte riktigt med känner jag, trots både pepparkaksbak, julgran och lussekatter.

Måste bara slänga upp två sköna bilder från idag:


Först bara en riktig mysbild på pojkarna, ibland är de riktigt lika varandra!


Lukas hade ett litet amoröst äventyr med min gamla docka. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det här, androgyn som den är ;-)

I morgon är det äntligen dags för min intervju, snälla håll tummarna för mig! Efter den så hade jag en liten fundering på om jag skulle be mormor passa Lukas en stund och ta med mig Oliver till knaggebobacken i Mullsjö. Tänkte i så fall hyra skidor till honom och åka lite i övningsbacken de har, där är inte ens en lift (men den är gratis), men jag tror den kan funka bra om man vill prova på lite. Vet inte alls hur han kommer reagera, om han är för liten eller om det går bra, och då känns det som det är smartast att börja med något som inte blir så dyrt. Jag lärde mig åka i hans ålder ungefär, om jag inte minns fel, men jag är inte helt säker.

Dag 24 - det här får mig att gråta

Jag är verkligen inte typen som gråter (jag lägger INGA värderingar i huruvida man gråter eller inte, det är bara ett konstaterande). Jag kan däremot bli tårögd och snyftig av sorgliga saker som involverar barn eller gamla människor, ta tex de första 10 minuterna i filmen "UPP", det får mig att torka ögonvrån varenda gång, och då har jag nog sett den ett tiotal gånger med Oliver eller så.

I vuxen tid kan jag bara komma på två saker, eller rättare sagt personer, som fått mig att gråta. Den ena är min man och det är väl inte helt överraskande, har man varit ihop i 11 år så har man sina upp och ner. Den andra är en vän, som vid ett par tillfällen träffat alltför ömma punkter. Som tur är så har det inte inneburit slutet på vänskapen för varken maken eller vännen =)

Åh förresten, på mina morföräldrars begravning med, såklart, men det känns väl liksom mer naturligt.

Nåväl, nu ska jag kura ihop mig i soffan, försöka sluta äta upp all Rocky Road och börja läsa en ny bok, Dan Browns senaste. Jag älskar verkligen böcker, när jag var mindre (läs: när jag inte hade barn) slukade jag lätt ett tiotal i veckan, och det är inte ens en överdrift. För- och nackdelen med det är att jag utan problem läser ut en rejäl roman på 2-3 timmar, ibland vill man ju att det roliga ska räcka längre än så... Förresten, kan ju ta och slänga ut mitt bästa boktips - Terry Pratchetts böcker om Discworld. Det är en slags humoristisk spegling av verkligheten fast i lite fantasystil (här tappar jag alltid bort alla, men TESTA ändå, det här är inte vanlig fantasy!). Hans böcker är de smartaste och mest underhållande av alla böcker jag läst!

Blev visst lite blandade ämnen idag, men så kan det ju bli ibland =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar