torsdag 30 december 2010

Helt slut!

Idag har jag, maken och min bror åkt slalom i Ulricehamn. I efterhand så här skulle vi nog tagit Isaberg istället, men det är ju lätt att vara efterklok...

Det var sjukt mycket folk, och eftersom jag var den enda av oss som hade skidor med mig så blev det till att ställa sig i uthyrningskön. Vi var där 10.20, dvs 20 minuter efter de hade öppnat, men det tog en hel timme innan det var färdigt! Jag hann till och med plocka fram kaffe och lussekatt som vi åt i kön... Tyvärr lika mycket folk i backarna och liftarna.

Däremot var det kanonkul att åka, jag har inte verkligen inte åkt mycket de senaste 5 åren, några vintrar har gått bort när jag var gravid med Oliver och sen Lukas dessutom, så jag insåg ganska snabbt att även om tekniken finns där så är ju inte orken den bästa direkt (surprise surprise). Efter ett par timmar gav jag upp och bestämde mig för att hyra en snowboard istället för att åtminstone få byta musklerna som arbetar, jag har åkt typ två åk när jag var runt 20 så jag tänkte väl att det här fixar jag ;-) Jag tror att hjärnan kanske är lite trög så här efter julen! Jaja, efter att bara ha trillat en gång i (barn)liften så kom jag upp i alla fall. Insåg någonstans här att jag inte är riktigt lika graciös och vältränad som man var när man var 20, fråga mig INTE varför jag inte kunde räknat ut det med arslet innan...


Ja inte såg det ut såhär i alla fall... Förstår inte det?

Jaja, ner kom jag tillslut, och efter ett gäng åk så lyckades jag till och med få till svängarna åtminstone några gånger, lagom tills vi skulle åka hem. Däremot så känner jag mig helt ledbruten och mörbultad efter att ha ramlat på alla möjliga och omöjliga sätt, så hur det blir imorgon ska bli intressant att se!

Nu ska jag sätta mig och avundas alla ljuvliga varelser på Vicorias Secrets fashionshow och försöka bortse från att jag själv sitter i ett totalt osexig underställ med en mörbultad rumpa!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar