onsdag 15 december 2010

Ingår det roomservice?

Det känns lite som om jag har sovit på hotell i natt, igår var vi på Sängjätten och köpte en ny säng (i vuxenstorlek) till Lukas. Eller tja, ett år eller så framöver lär det väl mest vara vi som använder den, men det gör ju inte saken sämre! Så i natt fick jag alltså sova i Lukas rum, alldeles alldeles själv, och gud så skönt det var! Däremot blir det ju lätt så att om man sovit ryckigt i 6 månader så ändrar det sig inte på en natt, men det blev i alla fall mer sömn än det hade blivit annars - mycket skönt. Ikväll är det dessvärre makens tur, men det får väl gå det med ;-)


Så här knasig kan man bli när man längtar efter tomten.

Idag har jag bakat morotsfrallor, var så sjukt trött på tråkiga köpemackor till frukost. Dessutom har jag inventerat julklapparna och slagit in alla som inte var inslagna. Det ser liksom alltid deprimerande lite ut när man väl samlar ihop det, så nu känns det som jag skulle behöva köpa typ lika många till, men jag ska försöka hålla mig i skinnet...

Har hamnat lite efter på min 30-dagars blogg, men de senaste rubrikerna gav inte så mycket text, så nu har jag nog kommit ifatt mig lite:

Dag 19 - detta ångrar jag

Här blir det faktiskt ganska tomt. Om jag fick välja att leva om mitt liv med facit i hand så skulle jag nog inte välja mycket annorlunda, de valen jag gjort har ju ändå gjort mig till den jag är och tagit mig hit. Men ok, det finns lite småsaker, en och annan sak jag önskar jag inte sagt eller gjort. Men inga stora händelser ändå, åtminstone inte som jag kan komma på nu i alla fall.

Dag 20 - den här månaden

Den här månaden har mest försvunnit i någon slags halv-töcken med inslag av julklappsköp och julförberedelser känns det som. I övrigt går det ju att läsa om det mesta som hänt den här månaden här i bloggen =)

Dag 21 - ett annat ögonblick

Hmm, undrar om författaren till den här 30-dagars bloggen har lite idétorka med? Åh, nu vet jag, jag älskar det där ögonblicket när man kliver ut från ett plan ut till valfri semesterort, och den där fuktiga, massiva värmen slår emot en. När det en kort sekund känns som man inte får luft, men sen blir man bara omsluten av den härliga värmen! Hoppas det blir någon semesterresa i år, vi får väl se vad ekonomin tillåter...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar