söndag 12 december 2010

Länge leve nya traditioner!

Igår var både en bra och en dålig dag. Det dåliga var att jag vaknade med ont i hela kroppen och en hals som var HELT igensvullen, till och med den där rosa saken som hänger i halsen såg ut som en vindruva... Aj.

Det gjorde att det inte blev något besök hos en väninna som nyligen fått en bebis - ville inte smitta bebisen - och att det inte blev någon runda på stan. Däremot laddade jag med både alvedon och ipren inför den årliga glöggfesten som gick av stapeln i går kväll, så det funkade helt ok.

Den glöggfesten är egentligen en historia för sig, jag tror det är 3:e året vi (eller rättare sagt värdparet) har den, och i går var vi 5 par som var där. Det blev julmats-knytis med hemgjord sill från oss, och köttbullar, jansson, skinka och allt annat som hör till från de andra gästerna. Det är ett av årets absolut trevligaste evenemang med god mat och lekar =)

Nu ska vi se om jag kan komma ifatt mig lite på inlägg:

Dag 17 - mitt favoritminne

Vi hade försökt få barn i knappa 2 år, varje månad var först hoppfull och sedan ledsam när det bara blev - på den jäkla stickan varenda gång. Varje månad tyckte jag dessutom att det kändes som att "nu, nu har det blivit något" vilket gjorde att det kändes såååå tungt när det inte blev det. Men sen, en vintermorgon i februari, blev det tillslut ett +! Jag tror jag höll andan i en hel minut medans jag stirrade på det där jäkla plusset för att försöka få det att stanna kvar med ren viljestyrka, innan jag började hoppa upp och ner med världens smile på läpparna. Tobbe var inte hemma, han hade åkt till jobbet, så jag åkte till närmsta affär, köpte ett grattis-kort, och inuti skrev jag helt enkelt - Grattis, du ska bli pappa!

Tog med kortet upp till makens jobb, ringde honom för att få honom att komma ut och gav honom kortet. Han öppnade det, läste det med en lite förvirrad min och blev sedan väldigt glad =)

Det är nog ett av mina favorit minnen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar