måndag 13 december 2010

Glad Lucia till er alla!

Suck, det känns inte som jag skrivit om något annat på sistone än hur trött jag har varit, men idag tror jag det var värst hittills. Den här lille sötnosen nedanför vaknade och skrek typ en gång i kvarten hela natten. Igen.


Det är ju svårt att tro när man ser hur söt och go han ser ut här, men det händer att hans mamma har lust att slänga ut honom i snön.

Idag var det två evenemang, först avslutning på den här terminens "lek o plask", eller minisim som det ju heter. Barnen var mycket söta, även om vi föräldrar var något distraherade av att det är så förbaskat varmt inne vid bassängen, i alla fall när man har kläder på sig!

Därefter var det givetvis dags för lussefirande, på vårt dagis är det ett evenemang som går av stapeln utomhus vid halv fem varje år. Kallt som sjutton, men självklart stämningsfullt. Tror däremot att framförallt pojkarna tyckte att det var liiiite för långt eftersom ljusen förvandlades till piratsvärd någonstans vid "Lusse Lelle", men vad gör väl det...


Finaste tomten =)


En väl inpackad tomtenisse till. Han försökte minsann sjunga med lite, han med.

Dag 18 - min favoritfödelsedag

Här finns det nog bara ett alternativ, jag och maken är ju lika gamla så när vi fyllde 30 så ställde vi till med fest med tema 80-tal. Det var en av de mest lyckade festerna jag/vi har stått för, så jag slänger med ett litet smakprov på hur vackra vi var ;-)


Länge leve 80-talet ;-)


Jag och maken, kanske lite mer färgstarka än vi brukar vara.

1 kommentar :