tisdag 22 februari 2011

Eko....eko.....ko....o...

Herregud det är verkligen tomt i mitt huvud idag! Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig kom jag på minst två intelligenta och roliga saker att blogga om idag, men efter den här (sketna) natten är alla sammanhängande tankar borta!

Ledsen att jag tjötar om det, men nu är jag supertrött igen. Jag vet inte vad Lukas håller på med, men i natt var han vaken mellan 02.30 och 03.45, plus de vanliga "plutta-in-nappen" händelserna. Han åt typ ingenting igår på hela dagen, så jag vet inte om det kanske är så att det är dags för tänderna där uppe att börja titta fram. Helt galet att jag REDAN glömt hur det var när de två där nere tittade fram för typ en månad sedan. Hjärnan är ju inte på topp om vi säger så.

Igår spenderade i alla fall jag och Jossan och alla 4 barnen en halv dag på IKEA. Men fy vilken liten ork jag har med ungarna just nu - A och Oliver hade det jätteroligt, problemet var väl mest att det var full fart i benen och i munnarna hela tiden. Så egentligen var det väl ingen fara, mer än att de hördes typ över hela varuhuset (och jag som brukar svära över andra föräldrar som låter ungarna springa runt) men jag höll bara på att lacka ur... Kändes lite som om jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Jag AVSKYR verkligen den föräldern jag är när jag är trött, inget tålamod, ingen stubin och bara gnäller på barnen. Det dåliga föräldra-samvetet växer ju exponentiellt med sömnbristen kan jag ju säga...

Så, nu är Oliver lämnad på dagis, Lukas sover i uterummet och nu ska jag lägga ifrån mig den här sketna laptopen och försöka sova en stund!

5 min senare... Men SJÄLVKLART sov han bara 25 minuter, så att jag precis lagom hann lägga mig ner innan han vaknade.... GAAAAAAAAAAHHHHH!!!



Det är ju tur att han är så söt...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar