tisdag 1 februari 2011

Ledsen

Har fått väldigt tråkiga jobbrelaterade nyheter - har blivit erbjuden en kort projektanställning på min "vanliga" arbetsplats, men eftersom det bara löser problemet med jobb på väldigt kort sikt så har jag tackat nej. Det låter kanske konstigt, men jag känner mig utnyttjad för att bara lösa deras problem tillfälligt utan att få något tillbaka.

Så, nu sitter jag och letar jobb - söker i princip alla jobb som verkar ok. Men det är så otroligt tungt att inte veta att man har jobb - och en inkomst - efter föräldraledigheten. Tur i oturen är ju just annars föräldraledigheten, det gör att jag har mer tid på mig att leta och att jag ändå har en inkomst under tiden. Tyvärr gör ju inte det att den stora klumpen i magen försvinner däremot.

Idag tänker jag inte göra någonting, känner inte för något och inte ens hjärnan funkar som den ska.
Återkommer när jag känner att jag har något roligare att skriva om...

1 kommentar :

  1. Hej vännen!
    Tråkigt att höra som sagt... Jag är dock helt säker på att du kommer att hitta något snart. Du är alldeles för bra för att vara utan jobb. Imorgon hittar vi på något roligt... KRAM

    SvaraRadera