torsdag 17 februari 2011

Hade jag vetat det innan hade det blivit oxfilé!

Hurra! Fick precis besked om att min projektanställning blir förlängd tom nästa sommar istället för att ta slut i december! Känns som en stor sten försvann från magtrakten, oerhört skönt att känna att man har jobb och inkomst säkrad ett bra tag framöver!

Annars hade jag tänkt ta det lugnt idag, men med båda barnen hemma går det ju ändå inte att bara sitta, så det blev både kakbak (GI-äppelkaka) och städning idag, med hjälp av båda godingarna.

Till middag idag har jag en enkel favorit som är lätt att variera:

Komplett Kyckling i Ugn

Gör ett kryddsmör av vad du nu känner för. Idag blev det persilja, vitlök, röd pesto och citronpeppar, samt lite salt.

Gnid in en kyckling och peta gärna in en del under skinnet.

Skär ner stora bitar av tex morot, blomkål, broccoli och/eller potatis.

Kör i ugnen 175 grader i ca 80 minuter. Servera ev. med kall sås av creme fraiche.


Ser visst inte så gott ut innan den är färdig, men när den var klar var jag så hungrig att jag glömde fota =)

Enda nackdelen med den här rätten är att man måste komma ihåg att ta fram fryst kyckling dagen innan, eller ha en färsk hemma...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar