lördag 26 februari 2011

Vem bor i dig?

Jag erkänner - det bor en liten nörd i mig. Den här nörden gillar verkligen datorspel/tvspel. Så pass mycket att jag idag ska följa med maken och ett stort gäng vänner på ett LAN (dvs man träffas i det här fallet ca 40 pers och spelar tillsammans) ikväll. Det är 3:e året det här lanet anordnas, och i år blir det faktiskt en till tjej som ska vara med, annars brukar jag vara själv.

Att spela är nog ändå min hobby tror jag man kan säga. Jag är uppvuxen med datorspel sedan jag gick på mellanstadiet, och det har liksom hängt med. För det är ROLIGT, riktigt roligt till och med, och jag ersätter gärna en kväll framför TV'n med en kväll framför vårt playstation tex. Allra roligast är det när jag och maken hinner spela tillsammans förstås, även om det inte är alltid det hinns med nu för tiden.

Av min umgängeskrets är det många av killarna som spelar, men få av tjejerna. Lite generationsfråga blir det väl med, och bland de av mina vänner som inte spelar brukar man få lite frågande miner =) Men det är ju egentligen inte en konstigare hobby än att blogga, scrappa, virka eller fota, det är bara det att just den här hobbyn har fått en riktig nördstämpel.

Men det bjuder jag gärna på! =D

3 kommentarer :

  1. Jag vill ju gärna följa med... Men de spelar ju så våldsammaspel, men kan nog tänka mig att hårdträna inför nästa K-lan.

    I mina ögon är du inte en nörd! Jag gillar ju samma sak och jag är INTE nån nörd, då kan ju inte du vara det heller ; )

    SvaraRadera
  2. Hihi, nej det är sant... Sen tycker jag inte nödvändigtvis att det behöver vara negativt att vara en nörd heller =)

    SvaraRadera
  3. Anna i Mossahus =)27 februari 2011 kl. 08:35

    Spela kan vara kul -i perioder, sen tröttnar jag^^

    SvaraRadera