tisdag 17 januari 2012

1½ års kontroll

Hämtade Lukas både idag och igår från dagis, och han är så glad! Inte direkt för att se mig, han hälsar glatt och så, men han är glad för att han är där - han springer runt och vill visa mig saker och bara tjuter av glädje - det är HELT fantastiskt att se! Att den här lilla ungen skulle passa på dagis trodde jag ju redan innan, men jag hade nog inte vågat hoppas att det skulle bli så här bra!

Min älskade lille skit sitter och kvällsmyser med lite vindruvor framför bolibompa.

I morse, innan dagis, var det dags för 1½ års kollen på BVC, 10.5 kg vägde han, och var 84 cm lång (lite snålt tilltaget kändes det som, men skit samma). Han rörde inte en min när han fick vaccinet, han är inte alls lika smärtkänslig som Oliver. Däremot hade han tydligen kvar vätska i öronen sedan öroninflammationen, men det var visst normalt (såklart på BVC), men vi skulle gå och kolla upp det om 3 månader så det har försvunnit av sig självt. Dessutom hörde läkaren ett blåsljud, men hon var nästan 100 på att det var pga hans förkylning, han har inga andra symptom på hjärtproblem och de har aldrig hört något innan, så jag är inte så orolig, men det ska ändå kollas upp det med.

En av frågorna på BVC handlar ju om om barnet kan bygga med klossar, och jag är inte alls partisk och stolt förälder när jag säger att han är skitduktig på det! (han har byggt tornet helt själv)

Såklart brorsan bygger kanonfint med! Det är kul att se när det kan leka lite tillsammans en stund, innan den ena eller andra får ett frispel.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar