onsdag 25 januari 2012

Dumma mig

Åh, jag känner mig så dum och klantig som har åkt på den här jäklans vinterkräksjukan. Jag VET ju att det inte är mitt fel (och framförallt kan jag inte fatta hur bara jag har kunnat få den i familjen - först i alla fall???) men det är inte samma sak som jag känner.

Jag känner att jag inte har RÅD att vara sjukskriven en vecka, jag har inte TID att vara borta från jobbet, jag VILL ju kunna krama och hålla mina barn och jag tycker så synd om stackars Tobbe som får ta hand om allt själv =(

Idag känns det bättre än i går morse, men sämre än i går eftermiddags, men det kanske är just för att det är morgon. Har väldigt svårt att tänka mig att äta något alls, men ska försöka pilla i mig lite te. Har ju lixom inte kräkts sedan i måndags, men det känns ändå som all mat mest skulle åka upp och ner i halsen. Jag brukar alltid skoja med alla andra som varit magsjuka och säga att man åtminstone går ner i vikt, men det gällde tydligen inte mig - var lite nyfiken i morse men väger precis lika mycket som jag brukar göra. Slutsats - det finns INGA fördelar med att vara kräksjuk... ;-P

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar