onsdag 11 januari 2012

Negativ energi?

Har funderat lite på en sak ett tag nu, det här att jag skriver eller pratar om träningen verkar ganska allmänt tas emot som något negativt. Men jag menar ju inte att någon är sämre än mig på något sätt för att de inte tränar, och jag pratar inte om det för att jag vill visa mig "duktig" heller. Däremot tycker jag att det är en fritidsaktivitet som är extremt rolig, och som jag blir glad och pigg av - något som gör att jag kanske blir lite överentusiastisk när jag berättar om det, men jag är nog likadan om jag tex berättar om någon god mat jag ätit.

Jag förstår ju att långt ifrån alla delar mitt intresse, men å andra sidan kan JAG gärna lyssna på när någon berättar om något de gjort och tyckt varit roligt? Kan man inte bara vara glad för att jag tycker att det är roligt? Försöker faktiskt nu i möjligaste mån (förutom här i bloggen då som ändå är MIN) inte prata så mycket om det, även om det blir lite ändå. Ganska tråkigt faktiskt...

Jag älskar att vara entusiastisk inför mat, resor, afterwork, shopping eller vad det än må vara, men jag blir rent allmänt ledsen när många människor gärna ska prata ner allt. Kan man inte få välja att vara lite blåögd och se fram emot tex en resa utan att tänka på bökiga eller jobbiga saker hela tiden, utan bara få längta? Det känns ibland som man när man var liten och längtade efter julen - tänk om någon då sagt att "tomten finns inte, och du kommer ändå inte få det du önskar dig"? Då hade ju hela väntan och längtan försvunnit... Det är ju inte så att jag är superkorkad, jag VET ju att det mesta har negativa sidor och problem, men att få längta efter något ger mig ofta lika mycket som själva händelsen gör sedan - och jag har absolut inga problem att handskas med problemen när de väl uppstår, utan att låta det förstöra händelsen (i de flesta fall i alla fall). Då har jag större problem med att handskas med att folk vill "ta ner en på jorden" och som dämpar drömmar...

3 kommentarer :

  1. Låter som du stött på en energitjuv! Lämna personen bakom dig och fyll på med nya energigivare ist! Tycker om dig ju, du är värd bättre!

    Kram i

    SvaraRadera
  2. Tack goding, tycker om dig med!

    SvaraRadera
  3. Hej Linda !!

    Jag känner igen det där... När jag pratar om min kost får jag ofta sånna kommentarer är så trött på det så jag pratar aldrig om det längre .

    Hoppas ni har det bra ?

    Kram Maria

    SvaraRadera