måndag 9 januari 2012

Konstiga känslor

I torsdags förra veckan började träningen igen - för min del har det varit ett uppehåll på nästan fyra veckor eftersom jag varit sjuk och det har varit jullov. MEN som jag längtat! Det är en konstig känsla för nån som är så bekväm (=lat) som jag... Fast hade jag inte längtat så hade jag nog gått ändå i och för sig, efter det här uppehållet har jag såååå ont i axlarna och nacken (vilket i sin tur ger huvudvärk), det är helt enkelt till en viss del ren överlevnadsinstinkt - ska jag må bra så måste jag träna, åtminstone med ett kontorsjobb.

Den andra konstiga känslan inföll sig när jag kom till träningen i torsdags - nu är det ju den avancerade gruppen jag går i - och man känner sig otroligt liten och "underlägsen" (inte så att någon annan känner sig överlägsen, men de är ju så duktiga och vältränade!). Man blir lite ödmjuk av att se hur mycket det finns kvar att lära sig, om inte annat... Därför är det väl tur att det är dags i kväll igen - nu kan man ju bara bli bättre!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar