torsdag 5 januari 2012

Ett delikat problem

Jag och maken bytte inga julklappar med varandra i år, utan vi bestämde istället oss för att vi skulle gå ut och äta tillsammans istället, något vi (semester exkluderat) kanske gör 2-3 gånger per år, så det är något vi verkligen uppskattar!

Nu har jag bokat barnvakt (mormor och morfar) till på lördag, men så kom jag till det roliga problemet att välja restaurang... För min del ger det nästan lite samma känsla som man får när man ska välja semestermål - att surfa runt och titta och läsa och drömma ger en lyckokänsla bara det. Den här underbara förväntan och planeringen är sååå underbart. Lite knäppt när det "bara" gäller att gå ut och äta, men men, jag är lite knäpp och vid det här laget vet de flesta att jag är otroligt förtjust i god mat.

Ett val som däremot är svårare (och likväl lite av ett lyxproblem) är att välja vad sjutton vi ska göra med denna långhelg??? Egentligen skulle vi vilja kompensera barnen för det inte så lyckade jullovet när vi i stort sett bara var hemma och tog hand om stackars Lukas, men frågan är om vi vågar ta med båda snörvelpellarna till Skövde och bada på söndag, eller om de är för förkylda...? Annars finns det banne mig inte mycket att ta sig för, vad jag kommer på i alla fall - i morgon förmiddag blir det nog en liten tripp till skridskobanan med Oliver, men det tar ju max en timme, och är inte jättekul för Lukas. Hade det varit Vinter kunde man ju åkt både skidor och pulka, men det går ju såklart inte nu, och MonkeyTown åker jag inte till i kräksjuketider...

Jag tar tacksamt emot tips och åsikter på både barnaktiviteter och restauranger, tack snälla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar