tisdag 31 juli 2012

*gnäll*

Blääääh vilken skitdag det har varit idag. Maken började ju jobba igår så jag har varit hemma själv med barnen. Idag verkar det vara helt galet, för de har bråkat precis HELA dagen med varandra... Dessvärre behövde jag ändå desperat åka och handla, så efter ett kort besök i Sängjättens nya fina butik (TACK för kaffet, hade nog inte överlevt utan det) så åkte vi till ICA maxi, ingen rolig upplevelse ens utan barnen. Såklart var det gnäll och bråk heeeela tiden, och ju tröttare och mer irriterat jag blir desto sämre mamma blir jag helt enkelt.

Så, jätteirriterad, trött och med dåligt samvete för att jag skällt på barnen nästa hela dagen blev det en riktig skruttig storhandling. Hemma gick i alla fall Oliver iväg till en kompis och Lukas somnade, så jag fick en paus med kaffe och lite mellanmål, det känns i alla fall liiiite bättre nu.

Kände mig dessutom lite nere efter gårdagens träning. Hade ett uppehåll på 3 veckor ungefär från kickboxingen, det var väl inte sådär jättefarligt, men det känns bara som det står still just nu. I början lär man sig så snabbt, och förbättringskurvan är brant, men nu händer det just ingenting och jag känner mig bara långsam, trög och klumpig. Väldigt deprimerande, trots att träningen i sig är jätterolig.

Ska försöka ta tag i mig och komma igång med att springa med, men inte idag i alla fall..

Så, nu har jag gnällt av mig lite om mina i-landsproblem ;-P

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar