torsdag 5 juli 2012

Möchten sie ein Bratwurst?

Visst känner man av att sommardagarna är oändligt mycket längre än vinterdagarna? Jag tycker jag hinner göra 3 gånger så mycket nu än vad jag gör på vintern... Idag har jag tex jobbat, konstaterat att mina sista två kollegor inte kommer i morgon (den enda tog tidigare semester och den andra är magsjuk) och därpå snabb kommit fram till slutsatsen att jag tänker också gå på semester idag - så det gjorde jag =)

Sen bar det först iväg en sväng till rocksjön för att möta upp mormor, brorsan, maken och barnen som var där och spelade frisbeegolf. Mamma och jag tog sen med en sovande Lukas i vagnen och gick bort till Matmarknaden. Älskar den här typen av marknader, bra grejor med hög kvalitet, även om det då kostar lite mer, men hellre det än en massa skit! Bror och mor åt någon polsk korvgryta, sedan tog vi alla lite efterätt - nygjorda, rykande varma crêpes.... Mmmmm..... Absolut inte LCHF, men nu får det fasen vara semester och då får man inte missa när en sådan här ovanlig möjlighet dyker upp mitt framför näsan.

Mycket roligt att titta på fanns det, de här burkarna var lite charmiga...
 Det enda jag köpte med mig hem var däremot Baklava, det är något av det godaste jag vet till en kopp gott kaffe! Sen är de ju väldigt söta, och har dessutom en massa nötter i sig (jag som inte tål det), så jag får välja de som har snällast nötter, typ mandel och cashew, och bara äta litegrann. Men som sagt, sjuuuuukt gott!
Oemotståndligt!
Korvar, salami och ostar känns inte lika intressant just precis nu eftersom vi framöver kommer åka en sväng till Tyskland, men kul att titta och smaka är det ju ändå!
Älskar att bara gå runt och lukta och känna smaken av "semester"...
Efter det lilla äventyret blev det en sväng hemåt och sedan träning för min del. Idag var det en sån där dag där jag inte fick något flyt och rent generellt inte fick ihop någonting, så det kändes lite sådär. Men men, som plåster på de mentala såren gick vi och åt pizza på Prima hela gänget, det var väldigt trevligt! Kan förresten tipsa om LCHF varianten - jag brukar köpa en inbakad calzone och helt enkelt äta upp innehållet men inte brödet, nästan lika gott som vanlig pizza!

Nu ska jag dricka färdigt min kopp te och äta andra halvan av min baklava innan det är läggdags - och i morgon vaknar jag upp till SEMESTERN!

1 kommentar :

  1. Woho! Njut ordentligt av semestern nu! Och uppdatera flitigt så jag kan smyga in och smittas lite av semesterkänslan när jag sitter på JP. :)

    SvaraRadera