torsdag 19 juli 2012

Måndag 9/7

Natten blir en total katastrof, inte för att vi sover på hotell, men för att Lukas vaknar typ var 5:e minut hela natten och är ledsen, stackarn... 39 grader på morgonen igen, men vädret spricker upp och bjuder på lite solsken (det ösregnade hela natten) så vi bestämmer oss ändå för att gå på HansaPark, Lukas får helt enkelt sitta i vagnen det mesta. Man känner sig inte lite handfallen med ett sjukt barn annars, på ett sätt tur att det var Lukas och inte Oliver eftersom han är liten nog att vila i vagnen. Och grym tur att vi har med både ipren och alvedon till barn...

HansaPark är trevligt, som alla tyska nöjesparker är den välorganiserad och prydlig, med olika teman i olika delar av parken. Hade väl hoppats på någon mer berg och dalbana som jag och Oliver kunnat åka, men annars är det toppen, nästan inga köer och bara en enda rejäl skur (då står vi under tak och väntar). Där fanns förresten den sjukaste åkattraktionen jag sett, som slänggungan på liseberg fast det gick lika högt upp som gamla lisebergstornet! Fy för att hänga ända där uppe i bara en liten gungsits!!!

Jag ÄLSKAR berg och dalbanor, däremot klarar jag inte av saker som snurrar nu för tiden, och dessutom har jag blivit lite fegare med höjder... Hmmm, det kan väl aldrig bero på åldern???
Såklart det fanns ett piratskepp man kunde klättra i med.
I vikingadelen blev det lite "flumride" med pappa.
Stackars liten, några småsaker fick han åka när iprenen hjälpte upp humöret och orken lite. 
På kvällen återvänder vi till vårt fina gasthaus, jag har bokat familjerum på alla ställen (dubbelsäng med en extrasäng), vi går ut till en restaurang på den fina strandpromenaden och äter god fisk (och dricker gott öl såklart, Weissbier, det gör vi varje kväll ;-). Efter den jobbiga natten och en lång dag slocknar vi hela familjen ungefär samtidigt...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar